portfolio site templates



Commercieel inspireren

Opleiding

Op zoek naar meer inspirerende commerciële slag- en daadkracht? Uw onderneming of product op de juiste manier bij uw klant onder de aandacht brengen? Om trouwe klanten te werven en te binden, zijn heldere communicatie, een vertrouwelijke uitstraling en oprechte aandacht voor uw klant onmisbaar. Effectief en duurzaam verkopen draait niet om verkooptrucs, maar om authentiek en vertrouwenwekkend gedrag, gericht op duurzame samenwerking.

Inspiront Procesontwikkeling

In deze opleiding staat daarom de mens achter de verkoper centraal. Ik stimuleer de deelnemers vanuit de passie van uw organisatie te handelen, confronteer ze waar nodig en help het bewustzijn en verantwoordelijkheidsbesef verder te ontwikkelen.

Het beoogde resultaat

De betrokkenheid neemt toe, ze luisteren scherper en weten uw product of dienst inspirerend onder de aandacht te brengen. Niet door het commerciële verhaal, maar door oprechte betrokkenheid en passie om samen te werken aan inspirerende commerciële oplossingen.

Hoe gaan we te werk?

Hoe maakt u een waardevol contact met uw klant? Hoe straalt u geloofwaardigheid en zelfvertrouwen uit in een verkoopgesprek? En hoe bereikt u uw doel: die ene opdracht, (middel)lange termijn vertrouwen, de optimale marge en een goed renderende klantrelatie? Door uzelf te zijn: een vertrouwenswaardig en zelfbewust persoon.

In deze opleiding staan naast commerciële aspecten juist de mens achter de verkoper centraal. Ik stimuleer u vanuit uw passie te handelen, u wordt waar nodig geconfronteerd met beperkende overtuigingen en geholpen uw bewustzijn en competenties verder te ontwikkelen. Met als resultaat een duurzaam renderende klantrelatie.

We gaan met behulp van theorie en praktische oefeningen in op alle aspecten die nodig zijn voor het boeken van duurzaam commercieel inzicht en resultaat.

Dat begint bij het stellen van heldere doelen en het scherp formuleren van uw eigen boodschap. Zodat u een sterke uitgangspositie hebt. Vervolgens gaat het erom u in te leven in uw gesprekspartner. Welke belangen en behoeften heeft die? En hoe stemt u uw eigen presentatie, persoonlijke gedrag en communicatiestijl daarop af? Zodat u écht iets te bieden heeft? Dat en meer leert u in deze opleiding.

Concreet leert u:

  • Uzelf beter kennen (bewustwording).
  • Uw doelen en uw kwaliteiten te verscherpen (verantwoordelijkheidsbesef).
  • U duurzaam te onderscheiden van uw concurrenten (authenticiteit).
  • Aantrekkelijk te blijven voor werkgevers (duurzame inzetbaarheid).
  • Niet langer alleen de dingen goed te doen, maar vooral de goede dingen te doen (focus).
  • Het vertrouwen winnen van de klant/ander (oprechtheid).
  • Creatief te blijven en te zoeken naar oplossingen (inspireren).
  • Onnodige bezwaren te voorkomen (begrijpen en samenwerken).
  • Oplossingsgericht reageren op weerstanden, bezwaren en beweringen (kansen herkennen).
  • Van oordeelsvorming naar beeldvorming (verbinden).
  • Het verwerven, inzetten en benutten van een onderhandelingspositie (resultaatgerichtheid)
  • Prioriteiten te stellen (resultaatgerichtheid)

Interesse in een verandertraject?

Neem contact met ons op voor een persoonlijke kennismaking en het toesturen van specifieke informatie, data en prijzen van de verandertrajecten.

 

 

Hoofdkantoor Haren

Onnerweg 21
9751 VA Haren
robin@inspiront.nl

Kantoor Groningen

Parklaan 32
9724 AR Groningen
06 - 20 59 56 77